vrijdag 12 april 2013

DIY: haar dip dyen met pastelkrijt!

Ik Ga je nu uitleggen hoe je je haar voor 1 dag kunt dip dyen namelijk met :pastelkrijt.
het werkt heel goed (vooral bij blond/donkerblond haar) en je wast het er zo weer uit.
ik heb het zelf ook gedaan en ik heb donkerlblond haar, het werkte heel goed!
ik heb de kleur donkerroze gebruikt, je ziet straks het resultaat. maar nu eerst een paar manieren opnoemen hoe je het hetbeste kan doen.

Manier 1:
Je kan je haar op een wit vel papier leggen en er dan simpel met krijt op kleuren, je kunt beter kleinere plukjes pakken, of je haar in een vlecht doen ( dat had ik gedaan alleen toen waren en nog een paar puntjes gewoon blond)

Manier 2:
Je kunt ook hetzelfde doen als manier 2 maar dan je haar natmaken (dat is vooral voor als je donker haar hebt) voor mij was dat niet nodig omdat het bij mij al meteen fel was.

Manier 3:
Je kunt ook een klein plukje pakken en dan het onderste deel ( wat je wilt dip dyen) draaien en nat maken, en dat met een pastelkrijtje kleuren (ik raad dit niet aan want je moet het vaker draaien om alles mee te pakken, dus het duurt langer)

Nog een paar tips:

 - Doe oude kleren aan (je word vies)
- Doe het haar wat je al gedaan hebt in een klemmetje
- verwissel (als je manier 1 gebruikt) het papiertje vaak
- als je donker haar hebt : pak een lichtere kleur
- Was je handen+gezicht pas als je helemaal klaar bent
- kan het niet te woest door

Resultaat:

Het resultaat was bij mij heel erg goed! ik had zoals ik al zei donkerroze gekozen, dat werkte heel goed op mijn haar, alleen het doorkammen werd wat lastiger maar dat maakt niet uit!

deze foto heb ik s'avonds gemaakt, toen was het al een beetje weg, maar je ziet het nog wel goed!

Xx Sam

Geen opmerkingen: